ZAC 1/3

dressyr i PD idag som sagt.
I början var han helt kaos och funkade inte för fem öre,han fjantade runt och tog allt som framåt,både när jag travade fram och i galoppen och i galoppen arbetade jag jätte länge men han gav aldrig upp så då bestämde jag mig för trava av tills han var sten cool och lugn och det tog ett tag,men tillslut satt jag ner på han utan stihbyglar och han gick i lugn kort trav och arbetade på fram i formen,inte helt avspänd med inte långt ifrån. men om jag tänker på början av ridpasset så är jag jätte nöjd med slutet!

idag i början var han lite mot sitt ''gamla'' jag och med gamla jag menar jag då,för ett årsen var 75 % av våra ridpass kaos,han drog,fjantade sönder och ja,ni förstår nog. men efter ett tag släppte det och sen blev hn gudomligt fin och det har hållt i sig,känt de även i markabetet och hoppningen vilken skillnad senaste halvåret. och det tror jag beror mycket på hur han växt i sig själv. så känns jätte tråkigt om han kommer dit igen,men hoppas verkligen inte det och detta var bara en dålig dag,då detta ha hänt oftare på senaste tiden,tyvärr. men men!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0