Latte 3/3

Idag red vi i paddocken med ett minihinder och graman. Tanken var att hon skulle hoppa och verkligen använda ryggen och därför tog jag gramanen men jag tycker egentligen inte om att hoppa med den så jag hade den inte tillräckligt kort för att den skulle hjälpa som jag ville.. Men jag hade satt upp en liten oxer, ca 60 cm hög och 1 m bred och skuttade över och hon tog i ganska bra men hon blev trött efter ett tag då jag hoppade på volt så drog hon sig inåt så jag tog en liten skrittpaus och gjorde lite byten sen.
Hon och byten är inte en bra kombination ännu. Hon byter samtidigt från höger till vänster men tvärtom så blir det kors och sen byter hon. Innan så blev det alltid kors till hon gjorde ett snabbt travsteg och jag har varit jätte noga med att hon inte får göra så! Nu gör hon det inte längre och vi behöver inte bom för att byta heller :)
Mamma tog några bilder på oss som jag slänger upp strax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0