Gangsterponnyn 3/3

Idag red vi ut (som vanligt!) den vanliga rundan och tänkte ta lugn galopp och inte rejsa så mycket och jag plockade även av honom nosgrimmas vilket jag aldrig brukar göra.
I början var han extremt seg men piggnade till efter första galoppen. Sen början tjabba jätte mycket och vill inte fatta vänstergalopp från skritt så jag fick vara jätte bestämmd mot honom. Sen på en galoppsträcka så började han öka automatiskt och så bromsar jag honom och då biter han tag i bettet och bryr sig inte + att han kör upp huvudet och jag använder ju heller aldrig martingal så han huvut var i jämnhöjd med mitt huvud.. Och då blev jag sur på riktig och stannade honom sen skötte han sig lite bättre. Tog nog 10 minuter extra idag haha, men han blev svettig och det blir han aldrig på denna rundan :D
Kom på att jag ridit ut väldigt mycket sen jag började blogga men snön och isen har precis smält så då är det extra kul, så ni får inte tro att jag slapprider så mycket som jag har gjort denna veckan ;) imorron så ska ingen ut i skogen för då är det banan som gäller! Syster min tog lite kort innan vi stack, laddar upp dom ikväll.
En gång gangsterponny, alltid gangsterponny!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0