FRAMTIDEN

Ett inlägg som är kopierat helt och hållet från min gamla blogg där av kanske de står
Lite konstig ibland,mångla kanske redan läst detta men tror detta får många att tänka på framtiden faktiskt!

Linn skrev ett inlägg HÄR idag som fick mig skriva detta inlägget,och ett stycke som kommer här under,
från hennes inlägg fick faktiskt mig att tänka..

stycket -
''Ett mänskligt, framför allt ungdomligt, beteende är att se saker svart på vitt. Det jag menar är att varenda kille på tio bast som spelar fotboll ska bli fotbollsproffs, och varenda liten tjej som rider ska bli världstjärna. Vart kommer de stora målbilderna ifrån? Att man i tidig ålder har förebilder, eller?''

SÅÅ sant. När man var tio år och fick frågan om vad ville man bli inom ridsporten var svaret självklart - Man
ville ju bli som roffe eller malin,hoppa dom högsta klasserna och åka runt i hela världen och tävla med dom
bästa.Det var ju allas dröm då när man var så där tio bast..

Trodligen har 50 % nu ändrat åsikt/svar om den frågan,om inte mer än hälften. Och jag är nog faktiskt en av dom. Visst hade varit kul att åka runt på tävlingar runt om i världen,hoppa dom högsta klasserna osv -
precis som roffe gör,det hade ju varit hur kul som helst ju.Massa kunskaper skaffa man sig och allt det dära.
för man tackar ju inte precis nej till att vara ''bäst'' men frågan är VILL man det?

Och nu kommer gymnasie in i det hela -
Tror faktiskt det var i slutet av 6:an jag hade bestämt mig för att jag skulle gå på SRG,jag skulle helt enkelt
satsa på bra betyg så jag kom in där,även om det var långt bort härifrån så ville jag dit och hela sjuan så
hade jag samma tanke. Men nu har jag helt ändrat mig,jag vill inte bli en hästskötare längre eller liknade.

Inte för jag tycker det är fel med hästskötare osv,men det är INTE MIN framtid. Kommer ihåg i höstas när
jag var hos SYV i skolan och fick hjälp med praon och hon sa att det knappt fanns några jobb inom häst-
världen och det bara fanns dåliga jobb - där insåg vilken liten kunskap hon hade för det finns ju massor
med jobb man kan bli inom ridsporten ju?

Banbyggare,Dommare,Ridlärare,Vetrinär,Hästskötare osv osv. saken är bara jag vill inte bli något av det,
även fast jag trodde det som många andra när man var sisådär 10 bast men nu har jag börjat tänka ur en
annan synvinkel,jag vill bli motsatsen av det - men vilket jobb den innebär,det vet jag inte än.
Jag kommer trodligen fortsätta med ridning när jag blir stor också fast på fritiden,jobbet vill jag ska vara
något HELT annat. och tankarna lutar mycket åt att jag ska välja media om ca 1år när jag ska välja gymnasie,men jag kan ändra mig igen men just nu verkar det som det jag vill,ganska mycket.

vad vill ni bli när ni bli stora? vill ni bli samma sak som när ni var små?
vad har ni för tanke med ert gymnasieval? eller vad hade ni för tanke?

Saken är den,att jag vill bli framgångsrik men inte inom ridsporten. Om om jag ska bli det inom ridsporten
är det NU jag vill upp till toppen,som min hobbie. Inte som världsstjärna utan vanliga klasser som jag rider
idag,jag vill upp till dom högre klasserna som jag och zac snart är uppe på trodligen. Så snart kan jag
checka av det också. Men jag vill helt enkelt bli framgångsrik i motsatsen senare i livet,och med det menar
jag - jobbet jag kommer ha då,det gymnasie jag väljer som grundar det jobbet.

/ carina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0