DAGENS RIDPASS 9/3

Zac fick som sagt gå i skolan och de blev två varv på den såkallade ''slingan'' han var ganska stark idag och ville allra helst bara ta ner huvudet och dra gärnet,så var en del att rida ihop och arbeta med. Men mot slutet hade vi någorlunda lugn galopp men endån bra tryck i den,och han rullade på i låg form! men han var fortfarande lite tjabbig med huvudet oså,tyvärr!

känns endån skönt att man kan rulla på i dressyrgalopp om man känner för de i skogen nu med Zac och att han kan arbeta och lyssna på mig och med det kan han faktiskt SKRITTA hem från skogen nuförtiden. vilket är så jäävla gött då han var galen när jag fick han typ och bara drog gärnet och taktade och dampade när jag skulle skritta av,men inte längre! fina ponny❤

Nellan fick som sagt dressyr i PD,med gramanen i 30 min,hon var superfin och lyssnade kanon! Rullade även över några låga bommar på typ 20 cm i galopp. :)

gulliga nellis stod och väntade på mig så snällt vid grinden när jag skulle hämta henne i hagen idag,hihi❤
/ carina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0