Berra 4/3

Herregud vad seg han var! Mening var att vi skulle rida ett hårt dressyrpass men nja det blev inte riktigt så.. Han är över känlig, jag menar inte för skänklen eller handen utan "beteendet". Han hatar att få skäll han blir så olycklig då men när han är så seg som han var idag så är han okänslig för hjälperna så jag får banka till honom lite hårdare ibland och då tänker han typ: HJÄÄÄÄLP, vad har jag gjort??? och blir väldigt spänd och hög i formen. Så jag fick mest sitta och galoppera och se till att han var framme för skänklen och sen dom tio sista minuterna kunde jag jobba lite ordentligare och han gick okej men det kan gå mycket bättre. Alla har väl en dålig dag idag och Berra har inte haft det på väldigt länge ;), haha.
Idag hade jag verkligen behövt ett spö men Berra blir så spänd för han är rädd för spön, stackare! Får försöka vänja honom vid det som i ponnyaktuen :) ska kolla på det strax!
En stor förebild för mig som red Berra och hjälpte mig på en tävling i sommras, hon är verkligen duktig! http://yasminesriddagbok.wordpress.com/!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0