Presentation om Carina

hej alla goa!
några kanske vet vem jag är och så,men tänkte dra en presentation om mig och mina pollar!

Jag heter som sagt Carina Svensson,född 1997 och går alltså i 8:an,på Madesjöskolan i
Nybro. Bor lite utanför nybro i en håla som kallas Örsjö,bor här på en gård med paddock
och stall ofc! med mina föräldrar och min syster Ulrika,har även en bror vid namn Pontus
men han har flyttat hemifrån.

Jag som person är jag galen tjej om vi ska beskriva mig,som inte är så blyg och pratglad
som tusan är jag också,när jag väl börjat pratat har jag svårt att sluta! haha. Säger ganska
mycket om jag tycker och tänker,vilket innerbär också om någon försöker trycka ner mig
så varar det inte länge då jag står säkert med fötterna på jorden. Även en sån där person
som skrattar riktigt mycket,iaf med mina sjuka vänner som har en sån där galet sjuk humor
precis som jag!

Jag har 3 ponnisar,en c-ponny och två st d-ponnysar,som jag tänkte berätta lite om!
sen har vi även några egena till,men dom är mammas & systers,så berättar om dom
någon annan dag.

Käxgöls Petronella är min c-ponny som går här hemma och har allmänt tråkigt och läggs
mer åt sidan,men nu så har jag börjat sätta igång henne igen då jag vill försöka få henne
såld.  alltså hon är till salu. Hon är som ni nog förståt min gamla tävlingskamrat,som jag
tävlade på  för 1,5 årsen nu,och efter det har hon varit utlånad och lite. Tävlade henne upp till 
regional LB hoppning,p70 fälttävlan och LB dressyr på klubbnivå. Min syster som hade henne
innan tävlade henne upp till LA i hoppning och även några lokala dressyrer. Alltså har hon
kapacitet om man vill tävla med henne.

Hon är en bestämd ponny som är född 1993 som har mycket bestämda åsikter ibland,men
hon är även världens goaste och hon är världens ögontjänare,haha! hon är verkligen min 
bästavän som stått här ute i vårt stall i nog 8 år nu och det är sjukt jobbigt att hon faktiskt snart
kanske inte är min längre,men vill verkligen ha henne såld till någon liten tjej/kille som är tuff
och bestämd som vill tävla på lägre nivåer och rida mycket ut i skogen och bara ha kul,och att
den personen ger min stjärna MASSA uppmärskamhet. för hon har så tråkigt här hemma då
jag knappt hinner medhenne och så jobbigt nog är jag förstor för henne ganska mycket..
min fina ponny!


Zac är min ena d-ponny,17 i år och är maxad. Han är en sån där sorts ponny som energin
aldrig tar slut på och han är riktigt speciell och väldigt många undrar vad jag ser i han faktiskt,
men han är SÅ fin enligt mig och så go. Han är den som är feg som bara den och kan hoppa
till för minsta lilla,han kan även dra gärnet samtidigt som han kan var super lugn och fin,
verkligen allting.

Så himla svårt att förklara hur han är,man måste träffa han för att inse och nästan rida han för
att förstå hur han är och rida,line är faktiskt enda vän som jag slängt upp på han förrutom
dom här hemma i stallet,den ni ;)

men iaf,zac har jag haft i 2 år i slutet av mars och under denna tid har vi kommit upp till LA-
nivå i hoppning,men vi har haft någon dipp där vi börjat om från grunden men nu är vi
verkligen på g! vi ska om någon månad om allt går som de ska,så ska vi debutera MSV. och
detta är trodligen  mitt sista ponnyår och kommer tävla han iår för att få bra rundor i MSVB och
kanske prova på MSVA om vi hinner och känner vi är redo för det.


Celtic Magic även kallad kelly,är vår prinsessa här hemma som faktiskt nu är halt och
stått i 2 månader nu tyvärr. Men men,hon är en dam på 22 bast iår men är som en
treåring,144 cm i mankhöjd och är en riktig goding!

förra året tog jag över henne från min syster och jag har fortfarande inte hittat alla knappar,
hon är den svåraste ponnyn jag suttit på tror jag! och innan jag min syster tävlat henne upp
till LA i hoppning och 1* i fälttävlan. Och med ännu tidigare ryttare har hon gått så högt det
bara går för ponny i fälttävlan,alltså EM och vunnit baltic cup osv,så hon är verkligen duktig
hon och hon älskar fälttävlan som bara den!

jag har tävlat henne upp till LB i hoppningen under detta år och vi har bestämt att inte hoppa
mer LA nu när hon är ganska gammal,utan lägga så mycket som möjligt på fälttävlan då det
är det kelly verkligen brinner för och vill allra helst det. i fälttävlan har vi hunnit starta p90
och hoppas under detta året om vi hinner komma igång och allt,starta isf 1*.

mina presentationer om pollarna känns jätte kladdiga oså,så om ni undrar något så släng in
en komenatar så kan jag svara på de i inlägg. men hoppas de duger iaf! ha de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0